piątek, 1 kwietnia 2011

Is this it?

Prekursorzy nowej rockowej rewolucji.
Najważniejsi przedstawiciele nurtu "garage rock revival".
THE STROKES!

Całkowicie przypadkiem natknęłam się w telewizji na teledysk do "You only live once" - urzekła mnie prostota teledysku i to, że wszyscy muzycy mieli fajne fryzury i oczywiście trampki :) Mimo to, na pewien czas zapomniałam o tym "tajemniczym, fajnym zespole", aż 2 lata temu, przygotowując materiały do magisterki natknęłam się na artykuł w "Teraz Rocku" - "New Musical Express ogłosił, że The Strokes zmienią twoje życie. (...) Rolling Stone nazwał ich królami rocka i to na okładce. Mówią też o nich zbawcy rocka". Zabierając się do lektury, spojrzałam na zdjęcie i pierwsze co zauważyłam to dłuuugaśne stopy Juliana w TRAMPKACH! :) zaraz po przeczytaniu zabrałam się za szukanie albumów tego "wielkiego objawienia" - to co usłyszałam powaliło mnie na kolana!
"Is this it?" było pierwszą płytą W OGÓLE, która spodobała mi się od początku do końca, każda jedna piosenka. zazwyczaj mam tak, że mimo iż bardzo lubię i szanuję dany zespół, zawsze przynajmniej jeden utwór mi nie pasuje, nudzi mnie lub po prostu go nie lubię. w przypadku The Strokes pokochałam każdą jedną piosenkę z miejsca i bezgranicznie!
"Room on Fire" i "First Impressions of Earth" także mnie nie zawiodły. często słyszę opinie, że trzecia płyta Strokesów nie umywa się do genialnego debiutu, że poza singlowym "You only live once" i dwiema kolejnymi piosenkami nie ma na niej nic interesującego. Zdecydowanie się nie zgadzam - można na tym albumie znaleźć kilka niedocenianych perełek z moim ulubionym "Ize of the World" na czele.

Najnowsza płyta - "Angles" ukazała się pod koniec marca. Nie miałam jeszcze okazji jej przesłuchać, choć singiel "Under Cover of Darkness" obiecuje powrót do starej formy. Mam nadzieję, że i tym razem nie zawiodę się na Julianie i spółce.
The precursors of new rock revolution.
The most important band in the "garage rock revival" genre.
THE STROKES!

I remember when I totally accidentaly came across the video to "You only live once" on TV - Iwas mesmerized by the simplicity of the clip, the great haircuts of the band members and, of course, their sneakers :) in spite of that I forgot for a few years about the "mysterious, cool band", till 2 years ago, when I was completing material for my master's thesis, i stumbled upon an article in "Teraz Rock" - "New Musical Express announced that The Strokes will change your life. (...) Rolling Stone named them the kings of rock on their cover. People tend to call them the saviors of rock". When I started reading the article I looked at the picture and noticed Julian's looong feet in THOSE SNEAKERS! :) just after I finished reading i started looking for albums of those "great revelation" - what I've heard brought me on my knees!
"Is this it?" was the first album EVER that I liked from the beginning to the very end. I usually have this problem, that even though I like and cherish a band, there's always at least one song that I don't like or that just bores me. With The Strokes I fell in love with every single song forever!
"Room on Fire" and "First impressions of Earth" didn't dissapoint me aswell. I often use to hear opinions that the 3rd Strokes album is nothing compared to their great debut, that besides the single "You only live once" and two next songs, there's nothing interesting on it. I absolutely disagree - you can find there some underestimated treasures, just like my personal favourite "Ize of the World" for example.

Their newest album - "Angles" came out end of march. I didn't have the opportunity to listen to it yet, though the single "Under cover of Darkness" is a nice promise of coming back to shape. I hope that this time also I won't be disapointed by Julian & co.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz